30 Temmuz 2015 Perşembe

Amerika'nın donutu varsa, Krakow'un da ponçikisi var :)

Polonya'da oldukça ünlü olan bir tatlı Pączki  :) Pączki günü bile var. O gün milyonlarca Pączki tüketiyorlar. Yine işin uçunda dini bir tören var fakat ben ayrıntıları bilmiyorum. Eğer öğrenirsem o konu hakkında da ayrı bir post yazacağım :)
Şimdi dönelim Polonya'nın donutuna :) 
Şekil itibariyle donutun ortası delik olmayan hali. Bir de Pączki içi dolgulu oluyor. Sanırım yöresel olanında gül reçeli var. Ben gül reçeli sevmediğim için genellikle vişne- çikolata dolgulusunu alıyorum. Çay ile süper bir uyumu var. 
Öyle marketlerde satılanlar güzel olmuyor.Tazecik olmalı ki yumuşacık olsun :) Ben rynek meydanında küçük bir dükkan olan Gorące Pączki den alıyorum.
Buralara kadar gelirseniz ve tatlı şeyler yemekten hoşlanırsanız kesin deneyin derim :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bloglar yorumla beslenir, yorumlarınızı eksik etmeyin. Eğer yorum yapamıyorsanız, aşağıda "Yorumlama Biçimi" nin yanındaki küçük ok a tıklayarak anonime gelin.Yorumunuzu tekrar gönderin.
Sevgiler.

Yeni yazılardan haberdar olmak için